Automobilių remontas
Turbinų remontas
Turbinų remontas yra pradedamas išardant turbokompresorių. Tai sudaro dalį viso turbinos remonto darbų. Po turbokompresoriaus šerdies išardymo, visos detalės turi būti išvalomos, išmatuojamos ir parenkami bei pritaikomi tolimesni remonto darbai. Turbokompresorius turi būti ardomas laikantis tam tikros tvarkos ir naudojant specialius įrankius. Bet koks nepamatuotas veiksmas gali sugadinti viduje esančias detales ir remonto darbai taps negalimi. Turbokompresorių (arba kitaip – turbiną) išrado šveicarų inžinierius Alfred Buchi. Šis mechaninis komponentas yra neatsiejamas nuo modernaus variklio ir leidžia ženkliai pagerinti esmines variklio savybes. Vis dėlto, tai taip pat yra vienas lengviausiai gendančių variklio mazgų, kurio remontas dažniausiai reiškia nemažas išlaidas. Turbokompresorius iš esmės veikia paprastai: variklio išmetamosios dujos įsuka turbiną, kuri velenėliu perduoda energiją kompresoriui. Šis komponentas tiekia padidintą oro kiekį tiesiai į variklio degimo kamerą. Esant didesnei oro koncentracijai, vyksta didesnis degalų mišinio sprogimas, todėl stipriai padidėja variklio sukimo momentas bei galia.
servisas Panevėžyje
Turbinų restauravimas
Turbinų remontas, kaip jau minėjome, prasideda nuo turbokompresoriaus išardymo. Iš karto po to seka išvalymas: pašalinami nešvarumai, rūdys, suodžiai, pridegę tepalai ir kt. Atlikus išvalymą yra vertinamas atskirų detalių nusidėvėjimo lygis, tikrinami turbinos parametrai. Detalės, neatitikusios gamintojų reikalavimų yra keičiamos naujomis, o turbokompresoriaus rotorius yra balansuojamas dinaminio balansavimo aparatu. Surinkus turbokompresorių jo veikimas dar yra tikrinamas darbinėmis sąlygomis.
Turbokompresorius – brangi detalė, kurios naujos kaina gali siekti net iki 1000 eurų. Dėl šios priežasties, turbinos restauravimas yra racionali išeitis, kai turbinos vidinių dalių pažeidimai arba nusidėvėjimai nėra esminiai. Turbinos restauravimo kaina gali svyruoti dėl pačios turbinos tipo, tačiau restauravimo kaina įprastai būna 300-600 EUR. Specialistai kategoriškai atmeta teiginius, jog turbinas galima bandyti restauruoti namų sąlygomis. Turbinos balansavimas yra vienas svarbiausių restauravimo darbų, o tam yra reikalinga speciali įranga, kuri subalansuotų turbiną esant didelėms apsukoms. Atliekant turbinų restauravimą yra keičiami susidėvėję guoliai, turbinos ir kompresoriaus sparnuotės, tarpikliai. Naujos dalys dažniausiai yra montuojamos į seną korpusą (jei šis nėra suskilęs), tuomet balansuojamas mazgas bei patikrinamas jo hermetiškumas. Lyginant su naujos turbinos pirkimu, turbinos restauravimas leidžia sutaupyti nemažai išlaidų, o darbus atliekant profesionaliai – užtikrinti ilgalaikį tolimesnį jos veikimą.